hry:strategie:openttd

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Následující verze
Předchozí verze
hry:strategie:openttd [2012/08/15 14:56]
Ubuntu vytvořeno
hry:strategie:openttd [2019/02/25 18:21] (aktuální)
Řádek 1: Řádek 1:
 +====== OpenTTD ======
  
 +**%%OpenTTD%%** je kompletní předělávkou legendární hry //Transport Tycoon Deluxe//. Navíc podporuje větší mapy, více druhů letišť a další lákavé možnosti.
 +
 +{{ .:​openttd-snimek1.png }}
 +[[http://​www.openttd.org/​en/​screenshots| další obrázky]]
 +
 +====== Stabilní verze ======
 +===== Z Ubuntu zdrojů =====
 +{{:​package.png}} Od Ubuntu 7.10 můžete snadno [[:​Instalace programů|nainstalovat]] balík ''​openttd''​. Hru pak najdete v nabídce **Aplikace → Hry**. Ve zdrojích však pravděpodobně není nejnovější stabilní verze. Pokud nechcete používat originální grafické soubory, které můžete nainstalovat dle návodu níže, je třeba při instalaci označit volitelný doplněk //Free graphics//.
 +
 +===== Nejnovější stabilní verze =====
 +Na [[http://​www.openttd.org/​en/​download-stable|této stránce]] si vyberte .deb balíček podle verze vašeho systému (32/64bit), ten [[:​nainstalujte]] poklepáním.
 +
 +Do hry je možné nahrát originální soubory hry //Transport Tycoon Deluxe//.
 +<​code>​
 +sample.cat
 +trg1r.grf
 +trgcr.grf
 +trghr.grf
 +trgir.grf
 +trgtr.grf
 +</​code>​které získáte ve složce ''​data''​ kteréhokoli nainstalovaného TTD nebo již "​obohaceného"​ OpenTTD, případně v  instalačním archivu pro Windows stáhnutelném na [[http://​ttd.tycoonez.com/?​id=43|českém tycoonez fóru]] (soubor //Transport Tycoon DeLuxe WIN FULL//). Tyto soubory nahrajte do adresáře ''/​usr/​share/​games/​openttd/​data''​ nebo ''​~/​.openttd/​data''​ (v takovém případě nebudou využitelná pro ostatní uživatele).
 +
 +{{:​tip.png}} Pokud spustíte hru bez souborů grafik, nabídne vám jejich automatické stažení. Automaticky se stáhnou svobodné grafické soubory alternativní k těm originálním.
 +
 +====== Vývojová verze ======
 +Jedná se o vývojovou verzi, mohou tedy nastávat chyby ve zobrazování atd., tato verze ovšem obsahuje některé další možnosti (stavbu plavebních mostů, pokročilé možnosti semaforů, lepší nastavení průhlednosti,​některé nové grafiky online). Pokud ji chcete vyzkoušet, můžete si stáhnout "Linux Generic Binaries"​
 +[[http://​www.openttd.org/​en/​download-trunk|na stránkách OpenTTD]] ve verzi pro svoji architekturu. Archiv stačí rozbalit, do složky data nakopírovat výše zmíněné potřebné soubory a hru následně spusíte poklepáním na soubor //​openttd//​.
 +
 +
 +====== Síťová hra ======
 +OpenTTD můžete hrát po (virtuální) místní síti i přes Internet. Po spuštění je volba "více hráčů"​ vpravo nad obrázky prostředí. Zobrazí se vám tato nabídka:
 +
 +{{ .:​openttd-snimek2.png }}
 +
 +Pokud chcete hrát přes Internet, musíte se připojit k nějakému serveru (ke každé vývojové verzi je spuštěna jedna hra, občas je spuštěn i nějaký český server) a mít dostatečně dobré připojení. Velmi dobrá zábava je hra po lokální síti (LAN), když spolu při hře můžete mluvit, chodit k sobě atp. V tom případě musí jeden z počítačů hru hostovat - tj. jeho uživatel zadá //spustit server// (a může nahrát rozehranou hru, nebo vytvořit novou) a ostatní se připojí. Vzájemně musíte být ale kompatibilní ve verzi %%OpenTTD%% (platí hlavně pro hráče vývojových verzí) a v grafice - je pochopitelné,​ že nemůžete každý hrát s jinými vlaky :-P Hra je ale schopná grafiky automaticky stáhnout.
 +
 +====== Odkazy ======
 + 
 +  * [[http://​www.openttd.org/​|Domovská stránka OpenTTD]]
 +  * [[http://​ottd.tycoonez.com/​|České fórum o (Open)TTD]] - k dispozici jsou i další grafiky (například tramvaje)
 +  * [[http://​cs.wikipedia.org/​wiki/​OpenTTD|OpenTTD na české wikipedii]]
  • Poslední úprava: 2019/02/25 18:21
  • (upraveno mimo DokuWiki)